HEILOO –Zondagavond 21 juni hebben veel mensen vandaag genoten van de zomerzonnewende in het Heilooërbos. Op de langste dag van het jaar trokken bezoekers naar het bos om stil te staan bij dit bijzondere natuurlijke moment.
De zomerzonnewende markeert het moment waarop de zon haar hoogste punt bereikt en de dag het langst duurt. Voor veel aanwezigen was het een gelegenheid om te wandelen, te ontspannen en te genieten van de rust en schoonheid van de natuur.
Verspreid door het bos waren mensen te zien die samenkwamen voor een wandeling, een picknick of een moment van bezinning. Ook liefhebbers van fotografie maakten gebruik van het zonnige weer en het bijzondere licht dat bij deze periode van het jaar hoort.
De zonnewende wordt wereldwijd gevierd en staat symbool voor licht, groei en de overgang naar de zomer. In het Heilooërbos werd dat vooral zichtbaar door de grote opkomst van bezoekers die samen genoten van de langste dag van het jaar.
Met aangename temperaturen en veel zon was het voor velen een ideale gelegenheid om buiten te zijn en de zomer feestelijk te verwelkomen.











